Solna kommun väljer att byta system för Fordonsflytt

 

Efter en tids uSolna bildtvärdering väljer Solna kommun att byta ut sitt system för Fordonsflytt till GBO Systems lösning.

Anledningen är att de sökt ett system som både är rättssäkert och användarvänligt och där de direkt på startsidan får en klar överblick av vilka ärenden som behöver hanteras just idag, vad exakt som ska göras och vems ansvar det är. Detta är väldigt smidigt då man samarbetar både med Avarn för sin parkeringsövervakning samt Bromma & Botkyrka bilskrot AB som sköter alla brevutskick till ägare och polis samt att de har ansvar för uppställning och demontering.

 

 

De har även haft möjligSolnahet att designa sin alldeles egna kommunspecifika process samt bestämma vilka steg i processen som de själva, Avarn eller Demonteringen ska utföra.

En annan funktion som är smidig är att Kungörelser läggs automatiskt upp på kommunens hemsida när ett fordon flyttats till uppställningsplatsen och tas ned när ägaren är delgiven eller uppställningstiden löpt ut.

I systemet kan de även se på kartan exakt var alla fordon befinner sig som är aktuella för en eventuellt flytt. Det känns även tryggt att systemet inte är webbaserat och att man kan arbeta med ärenden även när man off-line.